Wednesday, August 22, 2007

Belia Benci Konsert

Di tengah kesibukan mahasiswa UTP bertungkus lumus menuntut ilmu, tiba-tiba mereka diganggu oleh kehadiran konsert yang diibaratkan, datang tidak diundang, pergi lagi bagus!
Konsert Hotlink (012 + 017) dan 8tv ini secara jelas tidak kena pada waktu dan tempatnya. Kami mahasiswa amat benci dengan kehadiran konsert ini dan sama sekali tidak merelakannya bertapak di sini.

Ana mengambil keputusan untuk meninjau pendapat secara rawak penduduk UTP ini dari pelbagai jenis latar belakang, tahun study , pertubuhan dan ternyata, kami bersependapat dalam isu ini. MAHASISWA UTP TIDAK MEMERLUKAN KONSERT SEUMPAMA INI!!!

Banyak justifikasi dan hujah yang dikeluarkan oleh mereka. Antaranya

1) Tidak membantu membina persekitaran dan budaya ilmu. 2) Menggalakkan mahasiswa lalai dalam pelajaran dengan budaya berhibur. 3) Kehadiran artis-artis yang berpakaian tidak mengikut adab ISLAM (jika mereka muslim) dan tidak bermoral (jika mereka non-muslim) membawa budaya yang tidak elok kepada mahasiswa UTP. 4) Konsert ini tidak menghormati budaya ilmu dan persekitaran Islam (majoriti penduduk UTP ialah muslim) dengan lagu-lagu yang tidak bermotifkan ilmu pengetahuan! 5) Mengganggu event Convofair 2007 yang hanya akan berlangsung selang 2 hari! 6) Merupakan maksiat dan majlis lagho kerana kedatangan artis-artis wanita dan lagu-lagu yang tidak ditapis liriknya. Pencampuran antara lelaki dan perempuan mungkin berleluasa kerana tiada sebarang garis panduan yang ditetapkan oleh penganjur! 7) banyak lagi... (jika anda turut mempunyai hujah tersendiri ... sila tambah di bahagian komen )

Kesimpulannya, kami memang secara keras membantah kehadiran dan kewujudan konsert ini di UTP!

Ini buktinya :




















Lalu... anda bagaimana? Mari kita boikot ramai-ramai! Masih sempat lagi ni!



Labels: ,

 5 Comments:

At August 22, 2007 at 8:23 PM, Anonymous Anonymous said...

"assalamualaikom
nak jemput band hujan ke?
band hujan tak datang beb?
tak nak dtg konsert gi tido
kat bilik buat taik mata oke!!"

 
At August 22, 2007 at 9:05 PM, Anonymous Anonymous said...

"Baik bertafakur dlm gua kat mana2 hutan tronoh bersama allah yg maha besar. xkan lah bising camni. kan baik?? =)"

 
At August 23, 2007 at 1:23 AM, Blogger BMahendran said...

"aik...skit nih je? tampal la bnyk2 lagi skrin shots..huuh~

out of 5K student ni je la..ceit
neway nice layout ;p"

 
At August 23, 2007 at 10:07 PM, Anonymous Anonymous said...

"Ana mengambil keputusan untuk meninjau pendapat secara rawak penduduk UTP ini dari pelbagai jenis latar belakang, tahun study , pertubuhan dan ternyata, kami bersependapat dalam isu ini. MAHASISWA UTP TIDAK MEMERLUKAN KONSERT SEUMPAMA INI!!!

...

serius? rawak macam mana? ada hard proof? any number?"

 
At August 27, 2007 at 3:10 AM, Anonymous Anonymous said...

"dear sir/ms blogger...

sebelum ape2...biar saya clarify dulu bhw saya tidak berpihak dengan mana2 organisasi.. bagi pendapat sayalah.. pihak tuan sangt obses untk menentang music2 rancak tanpa kaji secara details.. mmg x dapat nak nafikan.. saya pown benggang ngan 8tv baru2 nie.. masa azan pown dia still memekak.. tapi pihak tuan kena tahu.. 8tv nie x dikawal oleh mane2 student utp.. event nie diorang handle sendiri.. azan di surau v4 tue bukanlah kuat sgt smp boleh didngr smp ke padang bola.. besar kemungkinan diorang x perasan.. dan tiada sesiapa yang nak inform kat diorang.. dari segi lyrics and music yang disembahkan.. saya rase x de ape2 yang boleh merosakkan akhlak atau minda student utp.. semua lagu ade msg.. cuma membezakan adalah dari segi penyampaian.. rancak[music di 8tv] dan slow[nasyed].. dan tentang pengasingan lelaki perempuan.. kita student utp.. dah besar panjang.. boleh pikir haram halal.. boleh tahu nak bertindak macamana.. kita hanya boleh tegur mane2 yang x elok.. atau lain kali.. kita cakap kat 8tv suruh asingkan lelaki perempuan.. saya pasti.. diorang pasti akan ikut.. conclusionnyee... bagi saya.. convofair ngan 8tv nie.. akceli lebi kurang jee.. kalu awak rasa 8tb lebih mengalakkan benda haram.. convofair pown macamtue.. couple maple datang berkepit sana sini... perempuan menjerit2 tgk artis... tak kee sama jee ngan 8tv?? mngkin 8tv bawa perempuan yang agak seksi... dekat convo.. saya tgk.. ramai jee seksi2... x de plak komplen..

so.. saya harap.. pihak tuan seharusnya pikir dalam2.. jangan menyerang jee... boleh menimbulkan fitnah juga... kalu event macam 8tv nie datang sekali lagi... just bincang ngan diorang tentang perkara2 yang korang benggang [ie: azan and pengasingan lelaki perempuan] .. diorang pasti akan consider..


p/s: ape gunanyaa sistem SYURA dalam Islam??? untuk mengelakan salah faham antara pihak.. betul kan?? so.. pikir2 kan.."

 

Post a Comment

Terima kasih atas komentarnya ^_^

<< Home