Monday, September 15, 2008

Roomate

1. Di UTP, rakan sebilik a.k.a roomate adalah pilihan masing-masing.

2. Sepanjang ana berada di UTP, ana sudah memiliki 4 orang roomate.

3. Foundation 1st sem, ana mendapat roomate yang berasal dari Johor. Fairuz namanya. Orangnya sempoi dan amat sporting. Kami tak kekal lama kerana masing-masing ingin mencari kelainan untuk roomate dengan orang lain pula.

4. Semasa Foundation 2nd semester, sehinggalah 1st Year 2nd Sem, ana seroomate dengan Abdul Hadi, mengambil jurusan mekanikal. Banyak yang ana dapat belajar semasa roomate dengannya.

5. Beliau merupakan sahabat baik ana yang sangat romantik. (^^). Hebat dalam akademik dan merupakan ahli masjid. Suaranya bak buluh perindu dan tahun lepas, berjaya menjadi johan tilawah peringkat UTP. Tahniah akhi hadi!

6. Namun kami berpisah kerana beberapa perkara seperti mahu merasai duduk bersama orang lain dan sebagainya.

7. Walaupun tidak duduk sebilik lagi, hubungan kami tetap akrab hinggalah ke hari ini. BIla bertemu di tengah jalan, pasti ada sahaja cerita yang akan dibuka. huhu.

8. Seterusnya ana mendapat roomate baru. Kali ini seorang junior yang baik dan comel.

9. Namanya Mohd Zulfadhli bin Idris. Orang kuat Rakan Masjid. Ana sayang roomate ana ini kerana kesolehannya dan selalu mengingatkan ana bila terlalai dalam ibadat. Zulfadhli satu course dengan ana, electrical.

10. Zul ni orang yang lemah lembut. Cakapnya perlahan. Ibadahnya kuat. Jenis tak berkira sangat. Karakter yang suka mengambil berat sahabat-sahabatnya. Berbakat menjadi pimpinan besar satu hari nanti.

11. Ukhuwwah dengan Zul semakin hari semakin kuat walaupun ditakdirkan oleh Allah tidak lagi menjadi roomate pada hari ini.

12 .
Satu sem sebelum praktikal, kami terpaksa berpisah kerana ada keinginan dari batch ana untuk mengumpulkan satu batch satu rumah sebagai persediaan untuk mengekalkan ukhuwwah semasa intership. Sedih rasanya meninggalkan roomate yang wara' dan baik seperti Zul.

13. Ana mendapat roomate baru. Kali ini orang kedah. Rahimi a.k.a Pak Leh.

14. Pak Leh ni unik orangnya. Nak kata kuat study tak jugak. Tapi result gempak sokmo. Mungkin ditakdirkan genius. Pak Leh paling benci orang buat maksiat depan mata dia. Ini mungkin kelebihan orang kedah. Direct person. Nampak ada tak kena, terus tegur. Tak peduli apa orang kata.. huhu.

15. Alhamdulillah ana masih kekal roomate bersama Pak Leh hingga ke hari ini.

16. Ana bersyukur pada Allah kerana memberikan ana roomate2 yang penyayang dan memahami.

17. Ana sayang antum semua.... Fairuz, Hadi, Zulfadhli dan Pak Leh. (^^)

p/s: jenuh ana browse computer cari gambar antum berempat, tapi tak jumpa juga.. insya allah ana upload lain kali... (^_^)v
.

Labels:

 0 Comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komentarnya ^_^

<< Home