Sunday, November 8, 2009

Gathering dengan ilmuan

Alhamdulillah. Pagi tadi baru sahaja selesai satu gathering ringkas dengan sahabat2 yang ambil master dan lecturer utp.

Gambar beramai-ramai tak sempat ambil. Sempat snap gambar sahabat2 sahaja. Ana kena bergegas ke ipoh untuk mengambil test diploma syariah. Dalam tak sedar, dah hampir selesai satu sem ana mengambil diploma nie.. Alhamdulillah, tinggal lagi 5 sem sahaja.

Jujurnya, ana seronok bila bersama dengan sahabat2 melakukan aktiviti outing macam ni. apatah lagi bila masing-masing bawa bersama baby n anak2 comel masing. Meriah jadinya.

Ana berkesempatan untuk menyambung tazkirah yang disampaikan oleh bro pok liah@elias. Memang mantap sharing yang dia bagi.

Kisah berkaitan marriage. The important of become the good listener. Erm, lupa nak bagitahu, tazkirah dan semua perjalanan majlis dibuat dalam bahasa inggeris kerana meraikan abg mat@maythem, suami kak najmin yang merupakan warganegara iraq.

Selesai sahaja abg pok liah menyampaikan tazkirah, ana kupas sedikit dengan membacakab satu ayat dari surah al-a'raf berkaitan dengan pendengaran, penglihatan dan hati. Tapi tak dapat kupas panjang, agak kekok berbahasa inggeris bila menyampaikan tazkirah... Huhu

Apapun, memang ceria dan harmoni suasana pagi tadi. Spagheti serta muffin yang dimakan diatas hamparan tikar di tepi tasik utp sambil ditiup angin sepoi-sepoi bahasa memang perlu dicuba oleh semua, apatah lagi jika anda memang warga utp. Bak kata orang putih, serious best!

P/s : this is just a post purposely for a sunday morning. Break sekejap dari heavy routine. Have fun with your famliy guys. :)

 1 Comments:

At November 9, 2009 at 10:54 AM, Blogger Nurul Najmin said...

"salam. Hakim boleh postkan gathering ni pada rajawali dan emailkan gambar yang suria attachkan. At least Improf lain tahu yang improf perak ada mengadakan aktiviti dan liqa' zon."

 

Post a Comment

Terima kasih atas komentarnya ^_^

<< Home